شنبه، آذر ۲۶، ۱۳۸۴

روابط عمومي سايبر گ

کوتا ه ترین و ساده ترین تعریف از سایبرگ آن است که بگوییم :

CybOrg = Cybernetics + Organism

و روابط عمومی سایبرگ یعنی :

CybOrgPR = CyberPR + OrganPR

اما برای آن که در فهم این انقلاب علمی و تکنولوژیک دچار خطا نشویم ؛ باید بگویم سایبرگی شدن در مفهومی که امروزه دارد و یا در آینده نزدیک پیدا خواهد کرد با مفهوم روزهای نخست ظهور این اصطلاح یعنی اواسط دهه 90 کاملا تفاوت دارد ، همان گونه که مفهوم امروزی سایبرنتیک با مفهوم اولیه ای که در حدود دهه 50 نوربرت وینر مطرح کرد کاملا متفاوت است و کاربردی یافته است که در مخیله وینر نمی گنجید .

حوزه سایبرگ و به ویژه روابط عمومی سایبرگ ، مؤلفه ها و اجزای مهمی دارد که هر کدام انقلابی در مفاهیم اند ؛ به عنوان نمونه :

معماری رسانه ؛ معماری سازمانی ؛ رسانه های سایبرگی ( به ویژه رسانه سایبرگ همراه که چیزهایی به نام رادیو ، تلویزیون ، فاکس ، پی سی ، موبایل ، تلفن ثابت ، لب تاب ، و . . . را کاملا به موزه خواهد سپرد ! ... ) ؛ ICT سایبرگی ؛ ارتباطات سایبرگی ؛ شبکه های سایبرگی ؛ شهرهای سایبرگی ؛ اطلاعات و اطلاع رسانی سایبرگی ؛ داده های سایبرگی ( اطلاع یابی سایبرگی ) ؛ خبر سایبرگی ؛ خبرنویسی سایبرگی ؛ سازمان های سایبرگی ؛ دولت سایبرگی ؛ شهروند سایبرگی ؛ آینده گرایی سایبرگی ؛ سایبرگ ویرچوالهای تاچ سایبرگی به جای « های تک امروزی » ؛ و همچنین مدیران و دست اندر کاران سایبرگی روابط عمومی که در این انقلاب سایبرگی ، ICANBOOT هستند ! .. . .

و از همه مهم تر « زنده شدن » مفاهیم و مؤلفه های پیش گفته است ! . . .

و سخن آخر آن که مهم ترین رکن این انقلاب سایبرگی ، آدم های سایبرگی و مخاطبان سایبرگی است ؛ یعنی انسان هایی که در ساده ترین تعریف به پیشرفته ترین و محیرالعقول ترین شکل به دو بالِ « دانش » و « فناوری » ِ زنده مجهز شده اند .


روابط عمومی سایبرگ جهانی ؛

برای آدم های سایبرگی جهانی ؛

و برای جامعه جهانی سایبرگی شده

شکل می گیرد و ادامه حیات می دهد.